čtvrtek 12. března 2009

Nemovitosti a nemovitostní bublina: Jak to začalo?

Podle profesora Petra Musílka z Fakulty financí a účetnictví, je problém současné krize hlavně v nemovitostní bublině, která se začala tvořit po předchozí krizi na začátku století, a v tom, že za dlouhých 11 měsíců nebyli regulátoři schopni zjistit rozsah ohrožení finančních institucí.

Kde vidíte příčinu současné finanční krize?
Hlavní příčinu můžeme hledat už ve druhé polovině devadesátých let, kdy byl obrovský boom technologických, mediálních a telekomunikačních trhů a akciový index Nasdaq dosáhl začátkem března 2000 hodnoty více jak pěti tisíc bodů (24. října měl hodnotu kolem 1550, pozn. red.). Pak došlo na tomto trhu ke krachu a Federální rezervní systém intervenoval dramatickým snížením úrokových sazeb, které však vyvolaly obrovskou poptávku po hypotečních úvěrech. To ale nastartovalo nemovitostní bublinu na americkém trhu a později i na dalších trzích (zejména ve Velké Británii, Španělsku, Francii a možná i v Česku). Současná krize je do značné míry tedy pokračováním té technologické bubliny. Navíc nejdříve americké, později i evropské banky začaly masivně sekuritizovat úvěry z důvodu obcházení pravidel kapitálové přiměřenosti a vytvářet nové finanční produkty, vybavené vysokým ohodnocením ratingových agentur. Globální institucionální investoři (včetně bank) masivně investovali do těchto nových produktů a jejich bonitu posuzují zejména podle externího ratingu, který – jak se později ukázalo – byl zavádějící. Po dobu několika let se investiční stádo dopouštělo investiční chyby, když se převážně spoléhalo na ratingové agentury.

Zdroj: Nemovitosti online!

Přidat.eu záložkuPřidat.eu RSS

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Jsem tu, abych se podělil o své svědectví o tom, co pro mě udělala dobrá důvěryhodná společnost poskytující půjčky, jsem z Ruska a jsem krásná matka tří dětí. Při pokusu o získání půjčky na rozšíření své stálezelené skupiny jsem přišel o peníze pro mě a mé děti to bylo tak těžké, šel jsem online hledat pomoc s půjčkami, veškerá naděje byla ztracena, až do jednoho osudného dne, kdy jsem potkal tohoto mého přítele, který si nedávno zajistil půjčku od velmi poctivého muže, pane, pedro. představila mě tomuto poctivému půjčovateli, pane. pedro, který mi pomohl získat půjčku do 5 pracovních dnů, budu panu pedrovi navždy vděčný za to, že mi pomohl se znovu postavit na nohy. můžete kontaktovat pana pedra prostřednictvím e -mailu: pedroloanss@gmail.com / whatsapp: +18632310632 oni nevědí, dělám to pro ně, ale prostě to musím udělat, protože je tam hodně lidí, kteří to potřebují pomoc s půjčkou, prosím, navštivte tohoto poctivého muže a můžete být také v bezpečí.

Relevantní odkazy

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!